مزایا و معایب کسب درآمد آنلاین از طریق دورکاری

مزایا و معایب کسب درآمد آنلاین از طریق دورکاری


دورکاری یا فریلنسر بودن به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسیرهای شغلی در دنیای امروز شناخته می‌شود که مزایا و معایبی نیز دارد. اگر قصد دورکاری دارید یا در حال تحقیق و بررسی درباره آن هستید، حتما باید از مزایا و معایب این سبک کاری آگاه باشید. در این مقاله مزایا و معایبی که به عنوان یک فریلنسر تجربه خواهید کرد را به شما گفته‌ایم. دانستن وجوه مختلف فریلنسری به شما کمک زیادی در مسیر موفقیت خواهد کرد؛ بنابراین اگر می‌خواهید اطلاعات کافی درباره این موضوع را کسب کنید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

فریلنسر شدن؛ مزایا و معایبی که در آن وجود دارد

با افزایش تقاضا برای دورکاری و اضافه‌شدن فیلدهای جدید کاری در این حوزه، بسیاری از افراد کارهای پروژه‌ای و دورکاری را برای خود انتخاب می‌کنند. فریلنسر بودن به این معنا است که شما بدون استخدام در شرکت خاصی، به صورت پروژه‌ای و عموما به شکل دورکاری کارهای خود را انجام می‌دهید. فریلنسر بودن به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به سادگی کارهای خود را به شکل پروژه‌ای انجام دهید و به اندازه کاری که انجام می‌دهید دستمزد دریافت کنید. این سبک کاری مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
مزایا و معایب کسب درآمد آنلاین از طریق دورکاری
مزایا و معایب کسب درآمد آنلاین از طریق دورکاری

مزایای دورکاری

همان‌طور که به آن اشاره کردیم تقاضا برای دورکاری و کسب درآمد آنلاین از سوی کارفرما و نیرو به شدت در حال افزایش است. مزایایی درباره این سبک کارکردن وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

کنترل حجم کاری

یکی از بزرگ‌ترین مزایایی که درباره دورکاری و کار فریلنس وجود دارد آن است که می‌توانید با توجه به نیاز و توانایی خود، حجم پروژه و حجم کاری خود را کنترل کنید. درباره این مزیت می‌توان گفت شما به راحتی می‌توانید حجم کاری خود را با توجه به میزان کاری که انجام می‌دهید کنترل کنید. داشتن تمرکز کامل روی پروژه، به دور از هیاهو و جلسات اداری، می‌تواند سرعت و کیفیت کار شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

آزادی در انتخاب مشتریان

شما به عنوان یک فریلنسر می‌توانید به سادگی در انتخاب مشتریان خود آزادی عمل داشته باشید. می‌توانید با تعداد زیادی از مشتریان مختلف کار کنید یا مشتریان خود را به صورت گلچین شده انتخاب کنید. طبق آمار منتشرشده از فریلنسرهای فعال، آن‌ها بیش از نیمی از مشتریان خود را از طریق شبکه افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستند، و نیم دیگر مشتریان خود را از طریق سایت‌های کاریابی پیدا می‌کنند.

انعطاف‌پذیری و استقلال در کار

یکی دیگر از مزایای دورکاری و کسب درآمد آنلاین، انعطاف‌پذیری در کار است. بدین معنا که شما می‌توانید در زمان‌هایی مشخص از سال کارهای خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر می‌خواهید در تابستان دورکاری انجام دهید، تنها در این بازه زمانی سال پروژه قبول کنید. از طرفی شما با انتخاب پروژه‌های دورکاری می‌توانید به سادگی در کار خود استقلال عمل داشته باشید. در این کارها معمولا کسی مزاحم کار شما نمی‌شود و می‌توانید با استقلال کامل پروژه خود را انجام دهید.

تنوع کاری بالا

یکی دیگر از مزایایی که کارکردن به عنوان یک فریلنسر برای شما به همراه دارد، تنوع بالای کاری در این زمینه است. تنوع کاری بالا به شما اجازه خواهد داد تا بتوانید در زمینه‌ها و موقعیت‌های مختلفی در رشته خود فعالیت کنید. این تنوع کاری بالا می‌تواند در رشد و پیشرفت شما در حوزه کاری‌تان به شدت موثر باشد
مزایا و معایب کسب درآمد آنلاین از طریق دورکاری
مزایا و معایب کسب درآمد آنلاین از طریق دورکاری

مزایای دورکاری

در قسمت قبل به مزایای دورکاری اشاره کردیم. اما باید بگوییم این سبک کاری معایبی نیز به همراه دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

مالیات و بیمه

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد دورکار یا فریلنسر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکل پرداخت بیمه و مالیات است. با توجه به این‌ که در این پروژه‌ها کارها به صورت دورکاری انجام می‌شود، کارفرما هزینه بیمه را تقبل نمی‌کند. از طرفی ممکن است روی گردش حساب بانکی شما نیز مالیاتی اعمال شود که در قیمت پروژه شما این هزینه دیده نشده باشد؛ بنابراین بگر قصد پرداخت بیمه یا مالیات دارید، به گونه‌ای هزینه خود را تعریف کنید که پاسخگوی این هزینه‌های شما باشد.

نداشتن مزایا

کارمندان ثابت معمولا علاوه بر حقوقی که از کارفرمای خود دریافت می‌کنند، مزایایی نیز برای کار خود دارند. این مزایا می‌تواند شامل عیدی، بیمه تکمیلی و ارزاق باشد که در پرو‌ژه‌های دورکاری دیده نمی‌شوند. پراکندگی بالای کار همان‌طور که در قسمت مزایای دورکاری به تنوع بالای کار اشاره کردیم، این موضوع می‌تواند به عنوان یکی از معایب این کار نیز مطرح شود. بسیاری از افراد با توجه به تیپ شخصیتی که دارند تمایل دارند تا روی یک کار روتین یا یک پروژه مشخص فعالیت داشته باشند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید می‌توانید با قبول کردن پروژه‌های طولانی و روتین، این مشکل را به حداقل برسانید.

پراکندگی بالای کار

همان‌طور که در قسمت مزایای دورکاری به تنوع بالای کار اشاره کردیم، این موضوع می‌تواند به عنوان یکی از معایب این کار نیز مطرح شود. بسیاری از افراد با توجه به تیپ شخصیتی که دارند تمایل دارند تا روی یک کار روتین یا یک پروژه مشخص فعالیت داشته باشند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید می‌توانید با قبول کردن پروژه‌های طولانی و روتین، این مشکل را به حداقل برسانید

تنها بودن در کار

تنها بودن به عنوان فریلنسر می‌تواند یکی از معایب شغل‌های دورکاری یا پروژه‌ای باشد. شما به عنوان یک فریلنسر باید خودتان مسئولیت پیداکردن کار را بر عهده بگیرید. تنها بودن در کار می‌تواند مسئولیت‌های شما را زیاد کند و خودتان باید به تنهایی از پس تمام نیازهای کار خود بر بیایید

نجریان نقدینگیر

زمانی که شما به عنوان یک کارمند تحت استخدام یک شرکت یا مجموعه خاص هستید، معمولا به صورت ماهیانه حقوق ثابتی دریافت می‌کنید و همین موضوع شما را در یک دایره امن قرار می‌دهد. اما به عنوان یک دورکار یا فریلنسر باید بتوانید جریان نقدینگی خود را کنترل کنید و ریسک درآمدی شما بالا می‌رود. از طرفی بعضی از مشتریان حساب خود را دیر تسویه می‌کنند؛ بنابراین به عنوان یک فریلنسر همواره مراقب جریان نقدینگی حساب‌های خود باشید.

کلام آخر

همان‌طور که در مقاله خواندیم، امروزه یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد اینترنتی دورکاری یا فریلنسر بودن است. این سبک فعالیت به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید میزان و زمان فعالیت خود را کنترل کنید و به دور از هیاهوی مشاغل حضوری، با آرامش تمام کار خود را انجام دهید. از طرفی این سبک فعالیت معایب خود را نیز دارد که باید آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید. به طور کلی دورکاری می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کار باشد، به شرط آن که خروج از دایره امن و ریسک‌هایی که به همراه دارد را بپذیرید. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *